aquille du midi - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu aquille du midi - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

aquille du midi

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

21 September 2012 | Frankrijk, Chamonix

Hoi allemaal, vandaag een trip naar de aquille du midi. Dit is een van de hogere toppen van het mont Blanc gebergte. Vanuit Chamonix kan je via een kabelbaan hier naar toe.
Een ritje met de kabelbaan kost € 70 p.p. dus dan mag je wel wat verwachten.
Je gaat in twee etappes naar boven, eerst naar 2317 meter en van daaruit met de tweede kabelbaan naar 3842 meter hoog. Die laatste kabelbaan is ongeveer 2800 m lang en gaat 1500 meter de hoogte in. Op een gegeven moment ga je bijna loodrecht langs de berghelling naar boven. Een spannende tocht. Boven aangekomen, we hadden onze winterkleren aangedaan, is het -5 graden en voel je de stuifsneeuw langs je gezicht. Een geweldige ervaring. Je kan de Mont Blanc zien (4810m) hoog. Vanaf de aquille du midi zie je ook allemaal bergsporters, klimmers en wandelaars, door de sneeuwvlaktes lopen en de rotsen beklimmen. In de wind is het guur maar aan de zonnekant is het lekker en kan de jas en handschoenen uit. We hebben diverse lokaties boven bezocht en uiteindelijk maar weer naar beneden gegaan. Jammer dat de 3e kabelbaan, die naar de Italiaanse kant gaat gesloten was.(het seizoen is over). Vanaf de 1e halteplaats van de kabelbaan, op 23oo meter, vertrokken ook de parapantes, mensen die met een parachute naar beneden glijden. Beneden in Chamonix zijn we naar de landingsplaats van die parapantes gereden om ze te zien neerkomen. Daar een lekker broodje gegeten en 's middags weer terug naar het hotel. Een mooie dag, ook al omdat het mooi weer was en een prachtige tocht naar de aquille du midi.
Morgen gaan we naar Italië, richting Genua.

• 21 September 2012 - 11:31

Truus Plugge :

Lieve Marja. En ron hebben de mails bekeken en gezien hoe jullie reis verloopt .en vinden het erg leuk om te zien hoe jullie reis verloopt! Geniet er van dan genieten wij mee ,dan genieten we met zijn allen ! Ik geniet hier ook elke dagd

• 21 September 2012 - 11:43

Truus Plugge :

Om bij. De kinderen te zijn. De bruiloft was erg leuk. Hebzo iedereen weer gezien en dat doet mij goed de tijd gaat heel snel. Dus zullen wij elkaar weer snel zien! Ik wens jullie verder een fijne Vacantie met heel veel liefs van moeders!

• 21 September 2012 - 11:48

Truus Plugge :

Hallo Marje en Ron, hoe vinden jullie dat ? Oma heeft voor het eerst van haar leven op de computer gezeten! En ze zou het best smel leren ,geweldig jullie vermaken je wel begrijpen we ,en zien veel mooie en interessante dingen . Lekker sneeuwballen gooien,en baantje glijden. Veel plezier en een dikke kus van ons allemaal en geniet ze!!! XXXXXXXXXXXXXCX