van Trier naar Chamonix - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu van Trier naar Chamonix - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

van Trier naar Chamonix

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

21 September 2012 | Frankrijk, Chamonix

Vanuit ons pension Roswita zijn we woensdagmorgen om 10.15 uur vertrokken. Eerst over de snelweg naar Frankrijk en vandaar uit een stuk over gewone wegen, een prachtig stukje Frankrijk gezien. Mooi glooiend landschap, prachtige bossen en leuke kleine dorpjes. Volgens onze tom tom zouden we pas om 20.30 uur aankomen in Chamonix. Dat was wel een beetje laat, de hele dag in de auto rijden voor ongeveer 600 km. Toen de tom tom maar weer opnieuw ingesteld zodat we ook over de tolweg zouden rijden. De route gaf aan dat we door Zwitserland gingen. Ik had alleen geen tolvignet voor Zwitserland. Geen nood. Bij de grens van Zwitserland aangekomen werden we vriendelijk naar een controlepunt geloodst voor een dame ons, in het nederlands, vertelde dat we bij haar wel een tolvignet konden kopen a € 40,-. We gaven aan dat we niet van plan waren om over de snelweg te rijden en dat we van het mooie Zwitserland wilde genieten ;-)
Dan moesten we, volgens deze vrouw, de blauwe borden volgen, dat waren geen tolwegen, De groene borden waren tolwegen. 50 meter na de grens toch maar de groene borden gevolgd en hebben lekker kunnen doorrijden over de snelwegen van Zwitserland. Geen controle gehad dus geen boete. Vanuit Zwitserland via de gothardpas Frankrijk ingereden en toen waren we al bijna op de plaats van bestemming, het dorpje Les Houches, in het hotel Les Campanules. Les Houches ligt ongeveer 8 km van Chamonix vandaan in het zelfde dal. Het hotel is tegen de bergwand aangebouwd en heeft alleen maar aan een zijde kamers, die allemaal uitkijken op de bergen met de Mont Blanc als hoogtepunt. Geen wonder dat het hotel adverteerd dat je kamers krijgt met uitzicht op de Mont Blanc, aan de anderekant van het hotel zijn geen kamers. Na ingecheckt te hebben zijn we naar Chamonix gegaan en hebben daar in een restaurant gegeten, steengrillen!
Wel lekker maar ik kreeg wel een beetje last van mijn darmen.
Maar ja, je moet er wat voor over hebben, steengrillen in Frankrijk.
Daarna terug naar het hotel en slapen. Morgen weer een nieuwe dag en dan gaan we naar Chamonix en met een kabelbaan naar de aquille du midi.

• 21 September 2012 - 14:51

Tico:

En die werkt bij de politie... ;) Gelijk heb je Pa!
    Klinkt goed, geniet van de reis!