Malta - Reisverslagen van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Malta - Reisverslagen van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Malta

Malta dag 1
Vanochtend vroeg opgestaan. Eten en thee drinken, de laatste spulletjes inpakken, eten voor de katten klaarzetten.
Daarna alles in de auto zetten en op weg naar Malta. De auto hebben we geparkeerd bij het politiebureau in Hoofddorp en het laatste stukje met de zuid tangent naar Schiphol.
Daar inchecken, koffie drinken nog een boek kopen om te lezen tijdens de vakantie.
Om 10.15 uur konden we aan boord van het vliegtuig gaan. Eenmaal in het vliegtuig werd het 11.00 uur en zouden we vertrekken maar helaas ..... Het was druk en we moesten een half uur wachtten voordat we echt weggingen. Aan boord van air Malta kregen we tot onze verrassing een warme maaltijd, koffie en thee en frisdrank aangeboden. Dit is toch beter als die goedkope chartervluchten waar je voor alles moet betalen. Na een rustige vlucht veilig geland. De temperatuur op Malta is ongeveer 23graden . Vervolgens werden we, met een paar andere gasten die via dezelfde reisorganisatie gingen, naar het hotel gebracht. Ons hotel ligt bijna aan de baai van St. Pauls Bay.
Ingecheckt in het hotel en daarna alles uitgepakt. Omdat we niet de hele avond langs de boulevard wilde gaan lopen om een leuk restaurant te gaan zoeken besloten we het diner in het hotel te gebruiken. Een geweldige keuze!!!!!
We zaten alleen in het restaurant ( dan moet je gelijk al weten hoe het gesteld is met de kwaliteit van het eten) Maria de serveerster heette ons hartelijke welkom en maakte een praatje. Daarna het voorgerecht, wat salade opgeschept. Daarna uit bakken, au bain marie warm gehouden ,
patat, stuk gekookte bloemkool, visstick waar geen smaak aan zat, kip wat ook wat anders had kunnen zijn en, maar dat hebben we niet genomen risotto.
Nauwelijks  waren we daar mee klaar of Maria kwam de borden al weg halen en vroeg wat we wilden, dessert bestaande uit een chocoladecake of koffie.
We mochten ook wel koffie en cake maar dan moesten we de koffie extra betalen. We namen de chocoladecake, dat moet wel lekker zijn! We kregen cake, vrij droog bruin van kleur waar misschien wel chocolade in zat maar om er zeker van te zijn dat dit echt chocoladecake was had men er wat nutella opgesmeerd. Voilà dan heb je chocoladecake!
Na Maria hartelijk bedankt te hebben en het pilsje dat we bij het eten hadden besteld leeg gedronken te hebben, kwam wel goed uit daarmee kon je de cake wegspoelen, zijn we naar onze kamer terug gegaan.
Morgen gaan we een buskaart kopen en het eiland verkennen.
Nou tot snel en auf wienersnitzel. Ron en Marja

Het vakantie seizoen is nog niet begonnen dag 2
Heerlijk geslapen vannacht. Geen bus die voor je huis langs rijdt en eigenlijk helemaal geen verkeer. Omdat het toeristen seizoen nog niet is begonnen om geen last van andere hotelgasten. Na het ontbijt naar de bus. Voor € 12,- p.p. een buskaart gekocht om 7 dagen met eiland rond te kunnen rijden met het openbaar vervoer. We zijn naar Valetta gereden de hoofdstad en daar het historisch centrum door gelopen. Ook een kathedraal bezocht die zeer rijk versierd was. 's middags de bus weer naar het hotel genomen en lekker bij het zwembad gelegen. Het was mooi weer vandaag, geen bewolking, niet te warm en een verfrissend windje vanuit zee.
Omstreeks 19.00 uur zijn we een restaurant gaan zoeken. Niet al te ver van ons hotel een Chinees restaurant gevonden. We gingen naar binnen, het was leeg. Geen gasten. Eenpaar keer "hello" geroepen maar niemand kwam. Toen maar naar de keuken gelopen en daar zag ik een vrouw aan het boenen. Nogmaals " hello" roepen, iets luider. De vrouw schrok gaf een gil en sloeg haar hand voor haar mond, later moest ze lachen en bood haar verontschuldigingen aan. Ook daaraan zie je dat het toeristen seizoen nog niet is begonnen. Heerlijk gegeten daar. Nu weer terug in het hotel. Straks weerleggen slapen. Morgen waarschijnlijk naar Gozo toe, het andere eiland van Malta.