rondreis israel holy land - Reisverslagen van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu rondreis israel holy land - Reisverslagen van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

rondreis israel holy land

dag 1 aankomst eilat-ovda naar omgeving bethlehem onderweg krater van ramon in het gebergte van de negev woestijn bekijken. dag 2 kijkje van af de olijfberg, bezoek oa. pater noster de kapel van hemelvaart,de kerk van dominus flevit,en het hof van gethsemane waar jezus zijn lijdensweg is ondergaan .joodse wijk met de klaagmuur de via dolorosa,de heilige grafkerk. Jezus is hier gekruisigd, begraven en herrezen dan bezoek aan de zionsberg, met het graf van koning David en de zaal van het laatste avondmaal. dan naar hotel in omgeving Bethlehem voor diner en overnachting. dag 3 bezoek dode zee bezoek aan qumran grotten een indrukwekkende plaats waar de dode zee scrollen zijn gevonden. per kabelbaan omhoog bij massada van uit vesting massada fantastich uitzicht over de dode zee en omgeving. bezoek aan opgravingen van de oude herod paleis, badhuizen en oude synagogen die destijds door de zeloten werd gebouwd. dan een duik in de dode zee. kabelbaan terug en genieten van een onvergetelijke duik in de dode zee drijven op het zoute water het water bestaat voor 30% uit zout 10 x zoveel als de normale zee. Rondom de dode zee div zwavelbronnenen warmwater bronnen met geneeskrachtige werking dan bezoek ahava fabriek hier kun je dode zee producten kopen oa huidverzorging producten dan diner en overnachting omgeving Bethlehem. dag 4 deze dag is gewijd aan de nieuwe stad van jeruzalem met een bezoek aan model of jeruzalem in de tweede tempel periode. vervolgens bezoek aan het Israëlisch museum shrine of the book waar de beroemde dode zeescrollen tentoon zijn gesteld, de oude bijbelteksten van de wereld. de weg vervolgt naar het monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de tweede wereld oorlog, yad vashemeen indrukwekkend monument en gelegen op de heuvel van de herinnering. hier wordt het holocaust archief bewaard en bevat o.a.een onderzoekcentrum,synagogen onderwijscentrum. vervolgens lopen we langs het Israëlisch parlement, de Knesset. in de namiddag rijden we naar Bethlehem ,gelegen aan de rand van Judea woestijn en bezoeken we de geboorte kerk, gebouwd over de manger waar Jezus is geboren, na kennismaking met bethlehem gaan we terug naar het hotel voor diner en overnachting omgeving van Bethlehem. dag 5 Jericho, beitshean & Nazareth.we rijden naar het noorden en stoppen in Jericho. vervolgens naar de romeinse stad beit shean een van de meest indrukwekkende opgravings gebieden van het land. met als meest interessante bezienswaardigheid, het uitstekend bewaard gebleven romeinse amfitheater. onze laatste stop van deze dag zal in Nazareth zijn met een bezoek aan de basiliek van de aankondiging en de oude stad. diner en overnachting in de omgeving van Tiberias. dag 6 meer van Galilea. we vertrekken richting het meer van Galilea en bezoeken Akko. de stad is een ontmoetingsplaats voor oost en west , oud en nieuw , schoonheid en ruines, dat maakt Akko zo uniek. hierna een heerlijke boottocht over het meer van Galileo. rondom het meer nemen we een kijkje bij cappernaum,een oude vissers gemeente wat sinds de achtste eeuw onbewoond is. de weg vervolgt naar tabgha en boven capernaum ligt de berg van beatitudes met de kerk van zaligsprekingen waar we een bezoek aan brengen. aan het eind van de dag rijden we richting yardenit. diner en overnachting in Tiberias. dag 7 we rijden richting de kust naar Haifa met een bezoek aan de bahat tempel en de Perzische tuinen. een indrukwekkende tempel en omliggende hangende pezische tuinen gebouwd op 19 terrassen doordat de stad deels op de berg karmel is gebouwd, heeft men vanuit veel plekken in de stad een prachtig uitzicht op zee. we rijden vervolgens richting het noordelijker gelegen caeserea. hier bezoeken we de oude romeinse stad aan zee met mooie mozaiek vloeren en een indrukwekkend aquaduct. we vervolgen de weg door naar het Romeins theater uit de dagen van koning herod, eenmaal aangekomen in Tel Aviv maken we een korte stadswandeling en brengen we een bezoek aan de oude stad Jaffa. hier vind je vele restaurants en winkeltjes. Tel Aviv telt ongeveer 1 miljoen inwoners en is de grootste stad van Israël. langs de kust bevindt zich een lange wandel boulevard met een heerlijk zandstrand. de stad bruist en heeft een heel goed nachtleven. diner en overnachting in een kibboets. dag 8 na het ontbijt een korte tour door de kibboets waar we de overnachting hebben gehad we leren meer van de levenswijze en de industrie die bij een kibboets komt kijken. dit is de laatste dag van deze rondreis, we gaan nu naar eilat en zetten de vakantie daar voort in ons verlengings hotel voor het gevolg van onze vakantie hotel rimonim central park in eilat aankomst 11-03-2012 vertrek 18-03-2012