Karonga - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Karonga - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Karonga

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

07 September 2017 | Malawi, Karonga

Vandaag gaan we met Andre en Paulien naar Karonga, een stadje 35 km verderop. Andre moet de manager van het electriciteitsbedrijf spreken er moet hardware gekocht worden voor de lagere school, het nieuwe project van flojamalawi, boodschappen in de 'supermarkt' en op de markt en uiteraard boodschappen voor flojamalawi. Het is maar goed dan Andre een grote auto heeft. Zakken meel, een hoeveelheid suiker, kookolie, plastic stoelen, plastic pijp voor de riolering van de toiletgebouwtjes van de lagere school, sloten, scharnieren, spijkers, kortom heel veel!
De auto was dan ook afgeladen vol.
Een belevenis is de markt, smalle steegjes, open plekken, voor waren die men nodig heeft. Alle groentenverkopers bij elkaar, zo ook de kleding, schoenen, vis en de slagers. Het vlees van de slager hangt met 30 graden, aan een haak aan een stalletje, de vliegen hebben een heerlijke maaltijd!
Nadat we de hele markt hadden afgelopen even een lunch.
Daarna onze bagage, die vermist is na de vliegreis, ophalen.
3 dagen geleden werd ons verteld dat een pakket die nacht naar Karonga gebracht zou worden. Vandaag, 3 dagen later, was het pakket er nog niet. De auto was stuk!! Dit pakket werd verstuurd door 4GS, een wereldwijd verspreid bedrijf! Een andere tas met 23 kg aan spullen voor flojamalawi en Andre en Paulien, is nog steeds zoek. Volgens Andre komt het allemaal goed