Nyika en Vwaza - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Nyika en Vwaza - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Nyika en Vwaza

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

13 September 2017 | Malawi, Karonga

We zijn even een paar dagen uit de lucht geweest. We hadden daar waar we naar toe gingen geen even geen internet.
We zijn met Andre en Paulien naar twee wildparken geweest, n.l. Nyika en Vwaza.
Zaterdag met Andre en Paulien, naar Nyika national park.
Eerst spullen in pakken en daarna op weg. Op de weg daar heen bij Ed en Carmen, vrienden van Andre en Paulien, op visite.
Zijn hebben een prachtige lodge in chitimba. Een geweldige plek.
Zij vertelde het verhaal dat ze 2 jaar geleden zijn overvallen waar bij Ed is neergeschoten.
Na de koffie vertrokken we naar Nyika. Eerst nog een asfaltweg maar daarna ongeveer 120 km dirt road.
Enorme stofwolken laten we achter ons tenzij we een tegenligger krijgen, dan rijden wij in de stof.
Bij het nationale park aangekomen rijdt er een vrachtauto achter ons.
Ongeveer 30 mensen, volwassenen en kinderen, matrassen, fietsen, zitten op de openlaadbak. Deze mensen zitten dus ook in het stof.
In het park aangekomen op zoek naar 'wilde' dieren. Herten worden als 1e gespot. Daarna een vreemde vogel, en zebra's. Vlak bij de lodge aangekomen zagen we Afrikaanse
Elanden, alleen anders dan in Scandinavia.
Nu zitten we in een lodge in het Nyika national park. Een prachtig uitzicht van uit de lodge's op een klein meer.
Bij de lodge aangekomen werden we vriendelijk welkom geheten door de staf en bij de lodge stond Mozes klaar om ons te helpen met de bagage. Ook had hij het haardvuur aangestoken, het vuur voor warm water en maakte hij brood voor de volgende morgen op een ouderwetse hout gestookte stoof in de keuken.

• 14 September 2017 - 07:45

Peter:

Ja ja ja ja, wat een jaloersmakende verhalen !!!!!!! :-).