Naar flojamalawi - Reisverslag uit Lupembe, Congo, Democratische Republiek v van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Naar flojamalawi - Reisverslag uit Lupembe, Congo, Democratische Republiek v van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Naar flojamalawi

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

03 September 2017 | Congo, Democratische Republiek v, Lupembe

Gisteren, zaterdag, zijn we naar een heerlijke nacht en diner in de lodge, opgehaald door Anthony onze taxichauffeur.
Anthonie een vriendelijke Malawiaan, die mooie verhalen vertelde over hoe sommige mensen in Malawi aan een rijbewijs komen, ze kopen een functionaris om en hebben geleerd een auto te Parkeren en denken dan dat ze een auto kunnen besturen.
Het is een lange tocht naar Ngara, ongeveer 7 uur rijden. Eerste door centraal Malawi, vlak met langs de Kant van de weg een tiental huisjes wat dan een dorpje of gemeenschap is. AF en toe zag je een markt en wat stenen gebouwtjes wat winkels blijken te zijn. Winkels met mooie namen op de gevel als shopping centre, terwijl het winkeltje ongeveer 4 vierkante meter groot is.
Het is in op de markt een drudge van belang. Antony legde uit dat het net betaaldag is geweest en zaterdag, zodat iedereen geld heeft om spulletjes te kopen.na een lunch in Mzuzu reden we verder richting Ngara waar flojamalawi is.
Bij elk centrum van zo'n dorp waar een markt is is een politiecontrole. Een paar oude olive drums, met police daarop geschilderd en een slagboom, geven aan dat je moet stoppen. 1keer moesten wij ons paspoort laten zijn. Maar de andere keren Kwan er een politieman/vrouw langzaam aangeslenterd om een pion weg te halen waardoor we weer verder konden rijden. Uiteindelijk kwamen we omstreeks 17.00 uur bij Andre en Paulien aan. Hoe anders ziet het er toch uit als de foto's en films die we hebben gezien van Flojamalawi. Mooier en romantischer, zo aan het strand en glooiend. Terwijl ik dit schrijf zie ik een aantal koeien over het strand lopen met een herder/eigenaar erbij.
Vanochtend een heerlijk ontbijt gehad van Andre en Paulien en gekijken hoe boerin Paulien de varkens en kippen verzorgt.
Nu zitten we op de veranda, in de schaduw met een heerlijk briesje vanaf het meer. Later meer.