Marja's verjaardag - Reisverslag uit Domwe Island, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Marja's verjaardag - Reisverslag uit Domwe Island, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Marja's verjaardag

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

27 September 2017 | Malawi, Domwe Island

Vandaag is Marja jarig. We hebben uitgeslapen tot wel 07.30 uur. Daarna een eitje koken in de gemeenschappelijke keuken en een broodje smeren in de gemeenschappelijke eetruimte, alles in de open lucht met alleen een rieten dak boven je.
Na het eten hebben we even op het terras gezeten en een paar mooie salamanders gezien. Gisteren avond zagen we nog een civet.
Na het terras en de koffie, zijn we gaan snorkelen. Dit was voor Marja de 1e keer. Wat een mooie vissen hebben we gezien. Het zuidelijke gedeelte van lake Malawi, staat hier om bekend.
Ik had aan de kok gevraagd of hij vanavond voor ons wilde koken omdat Marja jarig is.
Hij wilde dit wel.
's Middags weer gesnorkeld en geluierd.
's Avonds werd het eten gebracht, patat, met wortels en spercibonen en kip. Hij had heerlijk gekookt. Daarna kwam de kok met een van zijn collega's, al happy birthday zingend, met een chocoladetaart die hij die avond had gemaakt. Op de taart, happy birthday Marja.
Een geweldige verrassing.
Nadat we de taart verdeeld hadden onder de andere gasten, een Engels echtpaar en een Zuid-Afrikaans stel en die heerlijk smaakte, gingen we naar onze eigen lodge toe.
Bij het eten kwam nog een civet op bezoek, kennelijk gewend aan mensen. Toe Marja hem een stukje kip met bot toe wierp hapte hij snel toe en hoorde je het bot kraken.
Ook bush pigs gezien.

• 27 September 2017 - 18:04

Nils:

Mooie verhalen! Lijkt me prachtig om een civet kat te zien!

• 28 September 2017 - 09:47

Peter:

Van harte gefeliciteerd!! Wat een prachtplek om je verjaardag te vieren.
    Door de verslagen reizen en leven we een beetje mee, echt geweldig. Geniet er nog van zolang het kan want het einde van de vakantie nadert...?

Oh ja Ron, ik denk dat jouw (werk)mobiel na 1 oktober niet meer zal functioneren. Deze heeft een update nodig voor die datum dus.......handig om even rekening mee te houden?
    groetjes Peter