Maandag, 18 sept. - Reisverslag uit Dedza, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Maandag, 18 sept. - Reisverslag uit Dedza, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Maandag, 18 sept.

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

22 September 2017 | Malawi, Dedza

Gisteren, donderdag 21 September dicht ik hier internet te hebben maar na 1 uur nog steeds geen verhaaltje kunnen oploaden zijn we maar gestopt. Vandaag gaan het snel.
Maandag, 18 sept.
Na een goede nachtrust vroeg wakker en de spulletjes gepakt want vandaag gaan we op weg naar Dedza pottery lodge.
De wachters waren er ook al vroeg bij en stonden al op ons te wachten voor een begeleiding naar het restaurant. Daar aangekomen hoorde van de eigenaresse Donna en haar man Steve dat er die nacht een lokale vrouw was gedood in het Nkhotakota park door een olifant. Hoe en wat er precies was gebeurt weten we niet maar Donna was aangeslagen.
Na een heerlijk Engels ontbijt, waarna de kok weer kwam vragen of alles gesmaakt had, en een afscheid van Steve en Donna, werden de koffers naar de auto gebracht en konden vertrekken. Op naar Dedza een rit van ongeveer 5 uur. Net buiten het park kwamen we de gids Tjumbo tegen, in zijn dorp. Ik had hem nog geen fooi gegeven dus dat kwam mooi uit. Hij was met zijn vrouw, die naar de dokter moest. Hij vroeg om een lift. Natuurlijk gaven we die. Anders had hij 6 a 7 km. moeten lopen. Een uiterst vriendelijke man, die vroeger stroper was op groot wild en nu de natuur beschermde, aan educatie deed en gids was. We zetten hem af in het dorp Nkhotakota, en gingen verder. Door de bergen naar Dedza. Daar aangekomen bij een roadblock even aan de politie gevraagd waar de lodge is en bijna zonder om te rijden kwamen we daar aan. Inchecken, lunchen en daarna ons even lekker opfrissen. Alleen, ook hier even geen stroom, en geen internet.