Zondag, 17 sept. - Reisverslag uit Nkhotakota, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Zondag, 17 sept. - Reisverslag uit Nkhotakota, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Zondag, 17 sept.

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

22 September 2017 | Malawi, Nkhotakota

Vanochtend waren we al vroeg wakker om 05.30 uur. Het was koud geweest vannacht.
Ik ga, met een paar Engelsen en een Amerikaan een ochtend wandeling maken van ongeveer 2 1/2 uur. Er gingen twee gewapende parkwachters mee en onze gids Tjumbo, legde ons van alles uit over de bomen en struiken in het bos. De Amerikaan zakte onderweg door een plank van een houten bruggetje en verwondde zijn been en scheurde uit zijn broek. Hij ging met een van de bewakers terug en wij wachten op de terugkomst van de bewaker. Onderweg een paar olifanten gezien, een hamerkop(vogel) een een paar krokodillen. Omstreeks 10.00 uur was ik terug en werd Marja gehaald voor het Engelse ontbijt. De Amerikaan zat in het restaurant gedeelte en de verwonding bleek mee te vallen. Zijn broek was inmiddels, bijna onzichtbaar genaaid. Bij de tent aangekomen bleek deze op slot te zijn. De schoonmakers hadden de tent afgesloten en de sleutel meegenomen. Dus moet er weer een mannetje komen om de sleutel te brengen.
Om 14.00 uur gaan we aan de lunch, in de tussentijd hebben we een beetje voor de tent gezeten, te genieten van de rust en het uitzicht.
Om bij het restaurant te komen moesten we een behoorlijk eind omlopen. Want er stonden olifanten op het pad tussen onze tent en het restaurant. Heerlijk gegeten, wortelkoolsalade, aardappeltjes en een quiche. Na de lunch konden we niet terug daar de olifanten zich aan het vermaken waren bij onze tent. We hebben een klein uurtje moeten wachten. Straks een avondwandeling maken en de zonsondergang bekijken, daarna avondeten en..