Zaterdag 16 sept. - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 sept. - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 sept.

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

22 September 2017 | Malawi, Karonga

Na een goede nachtrust gingen we maar de bar voor het ontbijt. Even later kwam iemand van Mayoka om te meldden dat de band van onze auto lek was. Gisteren toen de auto afgeleverd werd gaf de chauffeur al aan dat hij lucht had laten bijvullen en in Mzuzu hadden wij ook lucht laten bij pompen.
De band moet dus gemaakt worden. Ik ben niet blij met de chauffeur die de auto zo aflevert.
Na het ontbijt gaan we dus de band laten maken! Met de taxi werd de bandenman naar Mayoka village gebracht. Vervolgens werd de lekke band verwisseld met de reserveband en ging de lekke band achterin de taxi. Wij reden achter de taxi aan naar het dorp.
Daar aangekomen bij de banden reparatie station werd begonnen met het maken van de kapotte band. Buiten op straat staat een kompressor. Eerst werd deze met een stukje stof gestart en werd er een stukje plastic om het ventiel gewikkeld anders paste de aansluiting niet en wordt er lucht in de band gepompt. Vervolgens werd, met water en een klein beetje zeep gekeken waar het lek zat en dit werd gemarkeerd. Vervolgens werd de band van de velg gehaald met een zware hamer en een grote bandenlichter. Toen de band los zat werd met blote voeten de band los getrapt en werd de band uiteindelijk van de velg gehaald. Daarna werd de binnenkant van de tubeless band opgeschuurd met een kroonkurk van een flesje coca cola. Met een scheermes werd een stuk uit oude binnenband gesneden en met solutie werd het stukje binnenband aan de binnenkant van de buitenband geplakt. Daarna alles weer in omgekeerde volgorde monteren, checken of het gat goed was gedicht en klaar is kees. Alles bij elkaar, demonteren, monteren en taxirit duurde dit ongeveer een uur en dit alles voor de prijs van €10.
Daarna konden we op weg naar Nkhotakota. Dit is ongeveer 3 uur rijden. Alleen miste we het bordje wat daarnaar toe wees en reden het dorp Nkhotakota in en namen de M18 wat een doorgaande weg door het park is. Dus ongeveer een half uur heen en weer een half uur terug om daarna weer op de juiste weg te komen. Uiteindelijk kwamen we bij het park. Eerst bij de park entrance waar een zeer vriendelijke parkwachter ons welkom heette en daarna nog twee km. naar de bua river lodge.
Hier werden we vriendelijk op gewacht door drie man om onze bagage te dragen en daarna een vriendelijk welkom door de manager met een koud doekje om je op te frissen en een koud drankje. Daarna uitleg dat je absoluut niet alleen mag lopen in dit park, we worden zelfs geëscorteerd door een parkwachter als we van en naar onze tent willen lopen en naar het restaurant. Daarna nog een lunch gebruikt die zeer smaakvol was en werden we naar onze tent "Riverside" gebracht. Tjee wat een luxe.
Om 17.00 uur werd de batterij voor de solar verlichting gebracht. En om 19.00 uur werd het driegangenmenu diner geserveerd, met pompoensoep, rijst met biefstew en een heerlijk toetje met koffie of thee na. Nu voelen we ons echte snobs.
Daarna een escorte naar onze tent waarbij we een stukje moesten omlopen vanwege een paar olifanten die dicht bij het pad stonden. De olifanten liepen in de richting van onze tent. Ondanks de aanwezigheid van de olifanten redelijk geslapen.