Laatste dag bij flojamalawi - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu Laatste dag bij flojamalawi - Reisverslag uit Karonga, Malawi van marja en ron oudhuis oudhuis - WaarBenJij.nu

Laatste dag bij flojamalawi

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg marja en ron oudhuis

14 September 2017 | Malawi, Karonga

Vandaag, donderdag, onze laatste volle dag bij Andre en Paulien.
'S morgens weer vroeg op. Andre is al vroeg bezig hout te zagen voor de deuren van de w.c.' s van de primary school en Paulien heeft om 07.30 uur haar dagelijkse onderonsje met de manager om de vorige dag door te nemen en wat er voor vandaag op de planning staat. Daarna ontbijten.
Andre brengt het hout voor de deuren naar het dorp. Paulien, Marja en ik gaan om 09.00 uur even met de kinderen naar de kabelbaan, die hier is aangebracht, zodat de leraren/leraressen even een half uurtje hebben voor overleg.
De kinderen vinden deze kabelbaan fantastisch. De allerkleinsten onwennig maar de kinderen die het al een keer hebben gedaan met bravour en een grote glimlach op hun gezicht.
Daarna gaan Andre en ik even de internet kabel op het dak weg werken en gaan Paulien en Marja naar een groep waar ze 'art' klas hebben, prikken en kleuren.
Na al deze werkzaamheden vanmiddag pannekoeken gegeten.
Na de lunch even rustig aan gedaan. Verder hebben we gedoucht. Ik zie nu dat ik weer blanke voeten heb. Alles is hier zo stoffig!
Straks even met Andre mee, hij geeft computerles aan een paar leraren en vrijwilligers. De computerles is heel basic. Waar zit de aan/ uit knop. Wat is een cursor. Hoe ga je met de muis naar de rechterbovenhoek enz. Dit alles gecombineerd met het programma 'word'.
Vanavond lekker gegeten, ons laatste avondmaal met Andre en Paulien.
Morgen wordt, als het goed is, onze auto gebracht en gaan we een dag eerder dan gepland naar Nkotakota, via Nkhata bay. Daar slapen we in een lodge die Andre en Paulien geregeld hebben en zaterdag gaan we dan naar Nkotakhota. Als we internet hebben dan komen we weer met een verhaal.